Od momentu, kedy som si kúpil svoje prvé auto, som veľmi nevenoval pozornosť tomu, ako sa o neho správne starať. Plechy a vnútorné „vybavenie“ automobilu vydržia o čosi dlhšie aj bez toho, aby ste im venovali extrémnu pozornosť, no pneumatiky…pneumatiky sú v tomto smere úplne iné. Keď som musel http://blesk.cz/clanek/zpravy-krimi/516770/turistka-se-zritila-v-krkonosich-padala-nekolik-set-metru-musel-pro-ni-vrtulnik.html tretíkrát za sebou vymeniť pneumatiky po jednej jedinej sezóne, povedal som si, že sa musím poradiť s niekým, kto sa tejto oblasti rozumie. Len niekoľko kilometrov od môjho bytu som si vygooglil pneuservis Dubnica. Nasadol som do svojho tátoša a šiel si po odborné rady. Čo som sa dozvedel? Ak musíte pneumatiky meniť po každej sezóne, niečo nie je v poriadku. Čo presne? Najčastejšie ide o tieto veci.
- Kupujete veľmi nekvalitné pneumatiky, ktoré sú vyrobené z lacných materiálov so skutočne krátkou životnosťou. V podstate sú skutočne skonštruované tak, aby vydržali jednu sezónu a potom môžu pokojne skončiť na smetisku.
- Mali by ste zájsť na geometriu auta. Je totiž možné, že je na ňom niečo vyosené alebo nesprávne nastavené. Auto pri jazde, takpovediac „ťahá“ do jednej strany, preto sa pneumatiky opotrebúvajú viac na niektorých miestach.
- Ak jazdíte na ľade a na snehu alebo v lete na mokrej vozovke príliš drsne, pneumatiky taktiež dostávaj zabrať viac, ako sú schopné zvládnuť. Najväčším problémom je hlavne „flekovanie“ na mokrej, zamrznutej alebo zasneženej vozovke.
- V zime by ste mali parkovať na mieste, kde pneumatiky nie sú vystavené neustále mrazom. Ak nemáte garáž, tak nápomocná je aj plachta na zakrytie auta, ktorú viete stiahnuť až na kolesá a pneumatiky. Dokonca existujú aj chrániace plachty len na kolesá a pneumatiky.
- V lete aj v zime, by ste mali pneumatiky raz za čas očistiť od hrubých nečistôt. Tie totiž materiál taktiež znehodnocujú, respektíve, dochádza k jeho rýchlejšej únave a opotrebovanosti.