Venujete sa neobvyklým koníčkom, zaujímavému športu alebo pestujete exotické rastliny? O svoje skúsenosti sa môžete podeliť na našej webovej stránke.
Bezpečne aj s defektom

Bezpečne aj s defektom

Defekt nepoteší žiadneho vodiča. Pri veľkom šťastí s ním bezpečne dôjdete na najbližšie odpočívadlo a ešte pri väčšom si ju nezodriete až na kov. Tento problém riešia takzvané Run-flat pneumatiky.

pneu

Ak dôjde k prepichnutiu klasickej pneumatiky, tá nevydrží tlak, ktorú na ňu vyvíja váha automobilu. Z tohto dôvodu sa veľmi rýchlo deformuje, spľasne, pätky plášťa sa zvyknú vyvliecť z ráfiku a nakoniec je takáto pneumatík absolútne nepoužiteľná. Problémom je aj to, že pri defekte nemôžete dôjsť ani na miesto, kde auto bezpečne odparkujete, aby ste vymenili koleso. Run-flat pneumatiky majú špeciálne bočnice, ktoré sú spevnené. Vďaka tomu vydržia aj pri jazde s defektom, samozrejme majú svoje obmedzenia. Ak k ich prepichnutie dôjde, môžete ísť maximálne rýchlosťou osemdesiat kilometrov za hodinu a prejsť osemdesiat až sto kilometrovú vzdialenosť.

Najčastejšie používané označenie Run-flat pneumtatík:

  • SRC
  • ROF
  • RFT alebo FRT
  • DSST
  • ZP, alebo ZP SR
  • SSR
  • R/F
  • VRFC
  • EMT

Keďže si pri type týchto pneumatík nemáte ako všimnúť, že došlo k defektu, musia byť vždy vybavené aj špeciálnym sériovým prvkom, takzvaným indikátorom defektu pneumatík. Ide o displej, ktorý vás o probléme informuje. Nezabúdajte na to ani vtedy, keď sa rozhodnete pneumatiky vymeniť. Musíte to urobiť v servise, ktorý sa na tento typ prezutia špecializuje. Jedným z nich je napríklad pneuservis Dubnica nad Váhom.

kolo

Plusy a mínusy
+ Výhodou Run-flat pneumatík je aj to, že v prípade ich používania nepotrebujete v aute náhradné koleso, teda rezervu.
+ Sú omnoho ľahšie, takže spotreba auta výrazne klesá.
+ Jazda je na takýchto pneumatikách jednoznačne bezpečnejšia. Ani pri náhlom defekte sa auto nemôže stať neovládateľným.
+ S pneumatikami dôjdete do najbližšieho autoservisu, poprípade vlastnej garáže.