Ak dôjde k prepichnutiu klasickej pneumatiky, tá nevydrží tlak, ktorú na ňu vyvíja váha automobilu. Z tohto dôvodu sa veľmi rýchlo deformuje, spľasne, pätky plášťa sa zvyknú vyvliecť z ráfiku a nakoniec je takáto pneumatík absolútne nepoužiteľná. Problémom je aj to, že pri defekte nemôžete dôjsť ani na miesto, kde auto bezpečne odparkujete, aby ste vymenili koleso. Run-flat pneumatiky majú špeciálne bočnice, ktoré sú spevnené. Vďaka tomu vydržia aj pri jazde s defektom, samozrejme majú svoje obmedzenia. Ak k ich prepichnutie dôjde, môžete ísť maximálne rýchlosťou osemdesiat kilometrov za hodinu a prejsť osemdesiat až sto kilometrovú vzdialenosť.
Najčastejšie používané označenie Run-flat pneumtatík:
- SRC
- ROF
- RFT alebo FRT
- DSST
- ZP, alebo ZP SR
- SSR
- R/F
- VRFC
- EMT
Keďže si pri type týchto pneumatík nemáte ako všimnúť, že došlo k defektu, musia byť vždy vybavené aj špeciálnym sériovým prvkom, takzvaným indikátorom defektu pneumatík. Ide o displej, ktorý vás o probléme informuje. Nezabúdajte na to ani vtedy, keď sa rozhodnete pneumatiky vymeniť. Musíte to urobiť v servise, ktorý sa na tento typ prezutia špecializuje. Jedným z nich je napríklad pneuservis Dubnica nad Váhom.
Plusy a mínusy
+ Výhodou Run-flat pneumatík je aj to, že v prípade ich používania nepotrebujete v aute náhradné koleso, teda rezervu.
+ Sú omnoho ľahšie, takže spotreba auta výrazne klesá.
+ Jazda je na takýchto pneumatikách jednoznačne bezpečnejšia. Ani pri náhlom defekte sa auto nemôže stať neovládateľným.
+ S pneumatikami dôjdete do najbližšieho autoservisu, poprípade vlastnej garáže.